någonstansivärlden

Elins reseblogg =)

GALAPAGOS DAG 2 1a APRIL

Publicerad 2017-04-04 15:51:01 i Allmänt,

Dagen började tidigt på dykcentret. Iväg ca 8.30 mot kicker rock, stället som är mest känt på SAN Cristobal för hammarhajar. Jag gjorde två dyk och Evelina snorklade. Vem tror ni fick se hammarhajarna? Jo, Evelina! Så glad för hennes skull men jag var en smula besviken.. men det kommer fler chanser. =) Jag ska absolut inte klaga då jag fick se tre olika typer av hajar, mantarockor, sköldpaddor, sjölejon och massa mer. Hade dött för dessa dyk för ett år sedan men har blivit lite bortskämd sen förra resan haha. Men ändå det var FETT värt det! Så himla lycklig över att vara under ytan igen så ni anar inte! Verkligen älskar det!! 

Efter dyk/snorkling så åkte vi till en strand och åt lunch och chillade. Vi snorklade lite också och jag simmade mot en strand med några sjölejon. Var säkert 10 m eller längre bort men helt plötsligt kommer ett jättestort sjölejon rakt emot mig! Oklart om hen var arg eller glad över att se mig... Får lite halvpanik och simmar därifrån fortare än kvickt! Det blev en bra film dock. ;-) 
Har nu i efterhand fått höra att de stora kan vara aggressiva då dom försvarar revir men att ungarna är lekfulla. Reglerna här är att man aldrig ska gå närmare ett vilt djur än 2 meter och jag var verkligen långt bort så högst oklart vad sjölejonet ville mig. =) En häftig upplevelse iaf! 

Med andra ord hade vi en riktigt riktigt bra dag!🙏🏼 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela